RETUR OG BYTTERETT



Du har full returrett i henhold til angrefristloven. Dette betyr at du kan heve kjøpet ved å returnere varen(e) til oss innen 14 dager fra du har mottatt varen(e).

Forutsetningen er at varen(e) leveres tilbake ubrukt i vesentlig samme stand og mengde som den ble levert og mottat. Varen(e) må sendes tilbake til oss i original emballasje og må være pakket på samme måte som da den ble mottat. I motsatte fall vil Stylehouse foreta et trekk i beløpet som tilbakebetales.

For futon madrasser og store produkter fra Karup som stoler, sofaer og senger tilbys utvidet angrerett betinget at man har ikke sett produktene på showroomet. Dette innebærer gratis returfrakt dersom man benytter seg av 14-dagers angreretten. I dette tilfelle ta kontakt med oss og vi ordner henting av produktet fra deg med vår transportør.

Utvidet angrerett gjelder ikke skjermbrett, "seng i pose", hengekøyer, barnetepper, bord, tatami matter, madrasstrekk, puter og rabatterte varer, da gjelder det vanlig angrerett.

Angrefristen gjelder kun for forbrukerkjøp.

Dersom du ikke henter pakken uten å si i fra  vil dette ikke gi oss noen indikasjoner på  hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henholdt til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med frakt kostnader tur retur og et gebyr pålydende kr. 350,- til Stylehouse for behandling av saken. Pakker som skal i retur på angrefrist skal sendes til vår lager i Oslo: ILKA AS ved Bring Warehousing AS, Rosenholmveien 20, 1252 Oslo.

Du betaler returporto.

Ved retur av varer etter reklamasjon eller angrefristloven, må forsendelsen avtales med oss på forhånd på e-mail post@stylehouse.no. Dette for å sikre at saken er skikkelig registrert og returen går så raskt som mulig. Varer som er sendt i retur til Stylehouse (ILKA AS) pr. postoppkrav vil ikke bli avhentet og behandlet.

Stylehouse sender angrefristskjema på e-post ved alle forbrukerkjøp. Ved næringskjøp gjelder ikke angrefristloven.

 

REKLAMASJON



Når du mottar pakken, undersøk denne grundig og skriv ned eventuelle skader ved signering av fraktbrev. Dette er viktig for eventuell reklamasjon på skader som følge av frakt.

Hvis du får tilsendt en vare som inneholder feil og du ønsker å reklamere på varer kjøpt hos Stylehouse, må dette meldes til oss snarest slik at vi kan iverksette tiltak for avhjelpe.

 

OBS!

 

Romdelere og skjermbrett er ikke barnevennlige artikler. Vi anbefaler ikke at du plasserer en romdeler på rom hvor barn befinner seg. Stylehouse og ILKA AS har ingen ansvar i tilfelle en romdeler har vært brukt på en uansvarlig og uforsiktig måte.

 

LEVERING

For møbler og madrass bestillinger i Stor-Oslo område som skal med Bring Express vennligst oppgi 2 datoer når du kan motta forsendelsen i en melding ved ordren. Dette for å unngå kostbare bomturer, et tilfelle som er særlig aktuelt i ferieperioder. For bestillingsvarer: vi kontakter deg når varen er klar for sending for å høre om passende leveringsdatoer.

Vær OBS på at: din bestilling blir levert i tidsvinduet som er valgt: 08:00-16:00 for dagsleveringer og 16:00-20:00 for kveldslevering. Vennligst ikke forsøk å avtale et bestemt tidspunkt. Dette vil føre til ekspresstillegg på 250,-kr pluss MVA som du blir fakturert for i etterkant av levering.

 

Artikler som vi selger er ganske store og når du velger hjemlevering blir varene sendt med Posten/Bring eller Schenker avhengig av størrelse, vekt, område og pris. Du blir informert på SMS og telefon ved levering med Bring. Det er derfor viktig at du er tilgjengelig på telefon for en avtale.

Hvis du ikke er tilgjengelig på telefon eller nekter å motta forsendelsen kjøres din pakke tilbake til lageret i Oslo for leveringer i Stor-Oslo område som betyr en bomtur og hvis ett forsøk til bestilles vil du bli fakturert fraktkostnad en gang til i etterkant.

I andre områder kjøres din bestilling tilbake til transportørens terminal og du selv må hente den der fra. Sporingsnummer for pakken sendes for alle kjøp derfor du kan alltid spore og finne din bestilling.

 

Leveringstiden for varer som er på lager er 2-3 virkedager for Stor Oslo område og 3-10 virkedager i andre områder.

NB! I enkelte fjernere områder vil leveringstiden kunne være noe lenger enn 10 virkedager.

 

Leveringstiden på bestillingsvarer er cr. 4-6 uker for varer fra Danmark og 4-8 uker for varer fra Italia. Tilgjengelighet ( "På lager" for lagervarer eller "Leveringstid: cr. 4-6 uker" for bestillingsvarer) vises for hvert produkt på produktsiden. Vær oppmerksom på at leveringstider er circa. Forsinkelser kan forekomme og det gis ikke noe rabatt for forsinkelser opp til 3 uker.

 

 

RESTORDRE

 

I et tilfelle når noen artikler fra bestillingen er på lageret og noen er i restordre vil hele ordren sendes samlet så snart vi har fått de manglende varer på lageret. Hvis du ønsker at varer som er på lageret sendes med en gang og varene i restordre etterpå, vennligst informer oss om dette i en melding ved bestilling.

 

UTSOLGTE VARER

 
Det kan forekomme at en vare ikke kan leveres selv om den står som tilgjengelig i nettbutikken. Dette kan skyldes flere grunner, blant annet at det bestilles  større antall enn tilgjengelig beholdning, at flere kunder bestiller varene omtrent 
samtidig, feil i lagerbeholdningen etc. 
Vi bestreber oss hele tiden for å ha en så korrekt lagerbeholdning som mulig, og beklager de tilfeller hvor vi ikke klarer å levere alle varene.

Ved eventuelle mangler vil vi i hvert tilfelle vurdere den totale ordren, og ta kontakt der vi mener det ikke er hensiktsmessig å sende varene.

 

FORBEHOLD

 

Vi tar forbehold om eventuelle skrivefeil og prisendringer.


Produkten har blitt valgt for sammenligningen